دانشجویانی که تظاهرات در بنگلادش را سازماندهی کردند، روز سه‌شنبه اعلام کردند که یک روز پس از برکناری نخست‌وزیر و به دست گرفتن قدرت توسط ارتش، از «محمد یونس»، برنده جایزه نوبل، برای نظارت بر دولت موقت درخواست خواهند کرد.

دکتر محمد یونس

به گزارش همشهری‌آنلاین، وبگاه روزنامه الشرق الاوسط نوشت: «ناهید اسلام، رهبر جنبش دانشجویان علیه تبعیض گفت که تصمیم گرفتیم یک دولت موقت تشکیل دهیم و دکتر محمد یونس، برنده جایزه نوبل، که از مقبولیت گسترده‌ای برخوردار است، به عنوان مشاور ارشد آن، انتخاب کنیم».

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ژنرال «وقروز زمان»، فرمانده ارتش، روز دوشنبه در یک برنامه تلویزیونی دولتی، استعفای شیخ حسینه از سمت نخست وزیری خود را اعلام کرد و تاکید کرد که ارتش دولت موقت تشکیل خواهد داد.

انتظار می رود وقار اواخر امروز با دانشجویانی که تظاهرات را رهبری می‌کنند، دیدار کند.

یونس (۸۴ ساله) اقتصاددان به خاطر رهایی میلیون‌ها نفر از فقر از طریق بانک وام کوچک خود اعتبار دارد، اما او با انتقاد شیخ حسینه روبرو شد که او را به “مکیدن خون” فقرا متهم کرد.

حسینه (۷۶ ساله) از سال ۲۰۰۹ در قدرت بوده است، اما به تقلب در انتخابات در ژانویه متهم شد که پس از آن میلیون‌ها نفر در ماه گذشته به خیابان‌ها آمدند و خواستار کناره گیری او شدند.

یکی دیگر از رهبران جنبش دانشجویان علیه تبعیض، آصف محمد، در فیس بوک نوشت: «ما به دکتر یونس اعتماد داریم».

یونس در حال حاضر در اروپا به سر می‌برد و یکی از دستیاران نزدیک به او اواخر روز دوشنبه گفت که هنوز هیچ پیشنهادی از ارتش برای رهبری دولت موقت دریافت نکرده است.

پلیس و پزشکان گزارش دادند که حداقل ۱۰۹ نفر در جریان ناآرامی‌های روز دوشنبه در بنگلادش کشته شدند.
بر اساس سرشماری که توسط خبرگزاری فرانسه بر اساس داده‌های منتشر شده توسط پلیس و دولت انجام شده است، این بالاترین تعداد کشته‌شدگان در یک روز از زمان آغاز اعتراض‌های دانشجویی در بنگلادش در اوایل ژوئیه است که مجموع تلفات تظاهرات‌ها را به ۴۰۹ نفر رسانده است.

کد خبر 872257
منبع: شفقنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha